Klantcase

CCMA Manager of the Year Award

Hybride evenement met 1 live locatie en 3 satelliet locaties voor de uitreiking van de Manager of the Year Award.

Hybride

1 HOOFDLOCATIE & 3 SATELIET LOCATIES

2

DOELGROEPEN

4

PROGRAMMA’S

De briefing

Organiseer voor de CCMA manager of the year award een awardshow waar 100 personen live aanwezig kunnen zijn. De sponsoren op 3 verschillende locaties hun eigen programma kunnen draaien en wanneer de awardshow start, zij connectie kunnen maken met de hoofdlocatie. Zowel hoofdlocatie als sponsoren leveren allemaal een actieve bijdrage aan de awardshow via de livestream. De winnaar van de Manager of the Year award wordt middels 3 rondes uiteindelijk verkozen door de jury. Het event moet een feestelijke afsluiting zijn van een half jaar aan voorbereiding.

Het hybride event

Vanaf 1 hoofdlocatie werd het middag en avondprogramma gestreamd naar zo’n 500 kijkers en waren zo’n 100 mensen live aanwezig. Op 3 satelliet locaties verdeeld over Nederland werd een parallelprogramma gedraaid totdat de daadwerkelijke awardshow live ging. Iedere satelliet locatie werd gevraagd te maken met de hoofdlocatie en op het juiste moment live in beeld gebracht. Zij speelde een actieve rol in meerdere onderdelen van de show.

Het resultaat

Bij KAS Woerden werd er een ware studio gebouwd. Met 5 man techniek, 1 regisseur, stagemanager en een eventmanager zorgde ervoor dat de sprekers, de satelliet locaties, de finalisten en de bezoekers zich volledig op hun gemak voelde.

De loper met de kleuren van CCMA lag klaar om betreden te worden. Op locatie stond de prosecco en een lekker hapje klaar. Het dakterras van de locatie was feestelijk versiert met lampionnen en bloemstukken. Terwijl de finalisten en jury in de visagie gingen werd er al geproost op deze mooie zonnige dag.

Het programma bestond uit meerdere rondes waarbij 1 daarvan geΓ―nspireerd was door het TV programma β€œde slimste mens”. Zo konden de finalisten random vragen selecteren die gelinkt waren aan of een video of een live vraag vanaf 1 van de satelliet locaties. Hierdoor moest de techniek razendsnel kunnen schakelen naar de juiste locatie.

Bij een awardshow hoort een juryberaad. Deze kon tijdens de pauze plaatsvinden in de boardroom. De gasten en finalisten genoten ondertussen van het zonnetje, live muziek, de heerlijke hapjes en drankjes. Wanneer de jury tot een winnaar was gekomen werd het spannend. Rook kwam op het podium en onder leiding van de dagvoorzitter en een knal werd de winnaar bekend gemaakt.

Wat maakt dit event uniek?

Een hybride event is voor ons een event dat 2 doelgroepen heeft. Zo was er een parallel programma op iedere satelliet locatie en werd er een actieve deelname vanuit die locaties met het hoofdprogramma bewerkstelligt. Zo waren deze 2 doelgroepen gelinkt en voelde ze zich verbonden met elkaar.

Voor ons is de personal touch zeer belangrijk. Kleine dingen waar aandacht aan besteed wordt, waar men niet snel aan denkt. De locatie is fantastisch, maar op een zonnige dag zoals deze met veel ramen ook een uitdaging voor sprekers en de dagvoorzitter. Daarvoor waren zonnebrillen voor ieder beschikbaar gesteld.

Door de styling die volledig afgestemd was op de kleuren van CCMA alsook een directe link had met awards, was gelijk het gevoel van een speciale dag aangewakkerd.